tiistai 22. syyskuuta 2015

visit finland tehtävä

1. 8-16.5.2016 Kiinassa järjestetään Kiina-workshop kierros. Kierroksen aikana järjestetään seminaari ja workshop viidessä eri kaupungissa.

2. Neljä kertaa vuodessa ilmestyy visit finlandin oma asiakaslehti Matkailusilmä.

3. Edustajaverkostoa on näissä maissa: Iso-Britannia, Japani,  Kiina, Italia, Ranska, Saksa, Sveitsi, Itävalta, Benelux, USA, Venäjä sekä Ukraina

4. Ydintehtävät: 1. Matkailullisen Suomi-kuvan kehittäminen maailmalla, 2. Markkinatiedon hankinta ja analysointi matkailuelinkeinon tarpeisiin ja 3. Laadukkaan tuotekehityksen ja tuotteistamisen edistäminen

5.  Sosiaalisen median kanavia sekä niiden tehtäviä: inspiroida potentiaalinen matkailija laadukkaalla, harkitulla ja massasta poikkeavalla sisällöllä niin että se leviää mahd. laajasti, tavoittaa kohderyhmä ja kasvattaa suomen tunnettuutta ja haluttavuutta matkailumaana, ohjata uusia potentiaalisia matkailijoita visit finlandin nettisivuille, saada matkailijat palaamaan suomeen ensimmäisen käynnin jälkeen, löytää inspiraatioo sekä luoda keskusteluja erilaisten uusien tahojen ja ryhmien kesken, ideoiden sekä mahd. korjaustarpeiden kerääminen matkailun tuotekehitykseen.
    Kanavia on mm. https://www.facebook.com/visitfinlandhttps://instagram.com/ourfinland,  https://twitter.com/OurFinlandhttp://weibo.com/ourfinland,  http://vk.com/visitfinlandhttps://www.flickr.com/photos/visitfinlandhttps://www.pinterest.com/visitfinland/https://www.youtube.com/user/VisitFinland

6.  Visit finland on Finpro ry:n yksikkö, joka vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuvan matkailun edistämistä. Tukee myös alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalveluiden kehittämisessä ja markkinoinnissa

7. Kansainvälistymispalvelut: antaa neuvoja, tuottaa opintomatkoja, kansanvälinen neuvonta, kehittää laatua

8. Visit finland kasvattaa suomen tunnettuutta maailmalla imagomarkkinoinnilla, tuotekampanjoilla, Pr-ja mediatyöllä ja B2B-markkinoinnilla

9. Vuoden 2015 imagomediamatkat: Nordic bloggers experience, Lapp dance-Urban finnish culture from south to north, Sibelius 150, White nights ja the land of 188,000 lakes

10. Suomi pyrkii houkuttelemaan matkailijoita tänne mm erilaisilla kampanjoilla. Japaniin luontoon liittyvää. Kiinaan jossa matkailija voi kokea jtn ainutlaatuista. Saksasta taas aktiivisia perheitä talvilomalle. Iso-britanniaan taas lappia ja joulukukkia. Italia ja Ranska taas seikkailuhenkistä luonto/talvi lomaa.

11. Visit finlandin strategian tavoitteet (2015-2018) : ensisijainen tavoite on matkailutulojen kasvu, paras asiantuntemus, vahva imago suomessa valituilla markkinoilla ulkomailla, lisääntynyt suomen tunnettuus houkuttelevana matkailumaana valitussa kohteessa valituilla markkinoilla, matkailun elinkeinopoliittisen aseman vahvistaminen, Pk-yritysten kansainvälistyminen, verkottuminen ja alueellisen yhteistyön tehostuminen

12. Matkoja suunnitteltaessa hyvä muistaa: hyvinvointi yhdistettynä kulttuuriin, kesäaktiviteetteihin ja talveen. Kulttuurin ja luonnon yhdistäminen kaikkiin teemoihin. Hiljaisuus, ruoka, sauna. Luonto, jouluperinteet, eläimet

13. Matkailu-alalle voi syntyä jopa 40 000 uutta työpaikkaa vuoteen 2025 mennessä.

14. Vuoden 2015 tilastoa jos vertaa vuoden 2014 tilastoon ulkomaalaisista yöpyjistä Suomessa niin eniten oli lisääntynyt Kiinalaisten yöpyjien määrä (40,4%) ja vähentynyt oli eniten Venäjäläisten määrä (-42,4%)

15. Markkinointiteemat ovat silence place eli kaupungin vastakohta jossa on aikaa ajatella ja rentoutua mm mökkeilllä ja saunoa, wild & free on vähän menevämpää johon voi sisältyä mm moottorikelkka-ja koirasafarit ja cultural beat puolestaan on loma jossa tuodaan suomen kulttuuria esiin mm. metallimusiikin, suomalaisen ruuan sekä joulupukin avulla. Alueet ovat lappi, helsinki, järvi-suomi, rannikko-ja saaristo alueet

16. ITB on Berliinissä järjestettävä maailman johtava matkailutapahtuma.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti